Usuwanie DPF w BMW - Czyszczenie i usuwanie filtra cząstek stałych
Twoje BMW traci moc, pali więcej paliwa, a kontrolka DPF świeci się non-stop? Problem może tkwić w zatkanym filtrze cząstek stałych. W M-Tech Serwis w Redzie oferujemy czyszczenie DPF (regenerację) jako pierwsze rozwiązanie, a usuwanie DPF tylko gdy inne metody zawodzą.
Obsługujemy BMW z Gdańska, Gdyni, Redy, Rumii, Sopotu i całego Trójmiasta.
⚠️ WAŻNE: Usuwanie DPF to ostateczność. Najpierw zawsze próbujemy regeneracji – skuteczność 70-80%!
Każda naprawa wpisywana jest do komputera samochodu tak jak w ASO.

Czym jest DPF i kiedy sprawia problemy?
DPF (Diesel Particulate Filter) to filtr cząstek stałych w układzie wydechowym diesla. Jego zadanie to wychwytywanie sadzy i cząstek ze spalin, aby spełnić normy emisji Euro 5 i Euro 6.
Jak działa DPF?
- Zbieranie sadzy – filtr ceramiczny zatrzymuje cząstki stałe
 - Regeneracja – co 300-600 km filtr sam się “wypala” przy wysokiej temperaturze (600°C+)
 - Powtarzanie cyklu – proces powtarza się przez cały czas życia filtra
 
Kiedy DPF sprawia problemy?
Typowe symptomy zatkania DPF w BMW:
❌ Spadek mocy – auto “dusi się”, brak przyspieszenia
❌ Wzrost spalania – nawet o 1-2L/100km
❌ Kontrolka DPF na tablicy rozdzielczej
❌ Tryb awaryjny (limp mode) – ograniczenie obrotów do 3000 RPM
❌ Problemy z regeneracją – częste próby regeneracji, komunikaty
❌ Podnoszący się poziom oleju – niespalone paliwo trafia do oleju (groźne!)
❌ Czarny dym z rury – oznaka problemów z DPF
❌ Wzrost temperatury – możliwe uszkodzenie turbosprężarki
Dlaczego DPF się zatyka?
Główne przyczyny:
- Jazda miejska – krótkie trasy, brak warunków do regeneracji
 - Niska jakość paliwa – więcej sadzy = szybsze zatkanie
 - Zły olej silnikowy – olej niewłaściwy dla DPF (nie Longlife-04)
 - Problemy z turbo – spalanie oleju turbosprężarki
 - Uszkodzony wtrysk – nieprawidłowe spalanie
 - Wiek filtra – po 200-250 tys. km naturalny koniec żywotności
 
Najpierw próbujemy regeneracji! Zanim zdecydujemy się na usunięcie DPF, zawsze oferujemy profesjonalną regenerację filtra metodą ciśnieniową. W 80% przypadków udaje się przywrócić pełną sprawność filtra – to znacznie tańsze i bezpieczniejsze rozwiązanie.
Co obejmuje nasza usługa usuwania DPF?
Gdy regeneracja filtra nie jest już możliwa, wykonujemy pełne usunięcie DPF, które składa się z:
- Demontażu filtra DPF z układu wydechowego Twojego BMW
 - Programowego wyłączenia filtra w sterowniku silnika - usuwamy błędy i modyfikujemy oprogramowanie
 - Dostosowania mapy silnika do pracy bez filtra DPF
 - Testów funkcjonalnych - sprawdzamy wszystkie parametry silnika po modyfikacji
 - Wpisu do komputera samochodu - dokumentujemy wykonane prace tak jak w autoryzowanym serwisie BMW
 
Usuwanie DPF Trójmiasto
Nasz zespół specjalizuje się wyłącznie w markach BMW, co oznacza dokładną znajomość specyfiki tych aut. 
Obsługujemy klientów z całego Trójmiasta i okolic.

Alternatywne rozwiązania - zanim zdecydujesz się na usunięcie DPF
W M-Tech Serwis zawsze szukamy najpierw możliwości uratowania filtra DPF. Oferujemy kilka alternatywnych rozwiązań:
Regeneracja chemiczna DPF
Profesjonalna regeneracja z użyciem specjalnych środków chemicznych potrafi przywrócić sprawność nawet mocno zatkanych filtrów. Proces polega na:
- Demontażu filtra z pojazdu
 - Płukaniu specjalnymi detergentami usuwającymi sadzę i osady
 - Płukaniu ciśnieniowym wodą pod wysokim ciśnieniem
 - Suszeniu i testowaniu przepustowości
 - Wpisu do komputera samochodu - dokumentujemy wykonane prace tak jak w autoryzowanym serwisie BMW
 
Skuteczność: W 70-80% przypadków regeneracja przywraca pełną sprawność filtra za ułamek ceny nowego.
Wymiana na filtr regenerowany
Gdy regeneracja chemiczna nie jest możliwa, oferujemy wymianę na profesjonalnie odrestaurowany filtr DPF. To znacznie tańsza opcja niż nowy oryginał:
- Koszt: 50-70% ceny nowego filtra
 - Jakość: Parametry jak nowy filtr
 - Gwarancja: Pełna gwarancja na regenerowany filtr
 - Szybkość: Często dostępny od ręki
 
Profilaktyka - jak unikać problemów z DPF w przyszłości
Najlepszym sposobem na uniknięcie kosztownych napraw jest odpowiednia profilaktyka:
- Regularne dłuższe trasy: Jeździj co najmniej raz w tygodniu trasą o długości minimum 20 km bez zatrzymywania się - pozwoli to na pełną regenerację filtra
 - Nie przerywaj regeneracji: Gdy na tablicy pojawiają się komunikaty o regeneracji, nie wyłączaj silnika do jej zakończenia
 - Używaj dobrego oleju: Olej BMW Longlife-04 lub równoważny - zły olej przyspiesza zatkanie filtra
 - Tankuj jakościowe paliwo: Unikaj tanich stacji - zła jakość oleju napędowego zwiększa ilość sadzy
 - Regularne przeglądy: Kontroluj stan filtra co 20-30 tys. km
 - Nie ignoruj ostrzeżeń: Gdy pojawi się kontrolka silnika związana z DPF, nie odkładaj wizyty w serwisie
 
Dlaczego warto wybrać M-Tech Serwis w Redzie?
Jako niezależny serwis BMW z wieloletnim doświadczeniem, specjalizujemy się wyłącznie w marce BMW – znamy wszystkie modele i ich specyfikę techniczną, dzięki czemu precyzyjnie diagnozujemy nawet najbardziej skomplikowane przypadki. Korzystamy z profesjonalnego oprogramowania i oryginalnych narzędzi diagnostycznych BMW, które pozwalają nam pracować na tym samym poziomie co autoryzowane serwisy.
Każda nasza usługa jest w pełni dokumentowana – wszystkie informacje zapisujemy w komputerze auta dokładnie tak, jak robi to ASO, więc przyszły właściciel lub inny serwis ma pełny wgląd w historię wykonanych prac. Zawsze przeprowadzamy kompleksową diagnostykę przed przystąpieniem do usługi, bo zależy nam na tym, aby upewnić się, że wybrany przez ciebie sposób naprawy jest optymalny. Na wszystkie wykonane prace udzielamy gwarancji – odpowiadamy za jakość naszych usług i możesz mieć pewność, że twoje BMW jest w dobrych rękach.
Ważne! Usunięcie DPF może mieć konsekwencje prawne podczas kontroli technicznej. Zawsze informujemy klientów o wszystkich aspektach tej usługi i pomagamy podjąć świadomą decyzję.
Nie pozwól, aby zatkany filtr DPF rujnował silnik Twojego BMW
Umów się na bezpłatną diagnostykę: +48 509 409 513
M-Tech Serwis, ul. Obwodowa 105, 84-240 Reda
Obsługujemy klientów z Redy, Gdańska, Sopotu, Gdyni i całego Trójmiasta
Najczęstsze pytania związane z usunięciem DPF
Odpowiedzi na pytania, które padają najczęściej z ust klientów naszego serwisu
Czy po usunięciu DPF auto ma więcej mocy?
Tak, usunięcie zatkańnego filtra przywraca pierwotną moc silnika. Spaliny mogą swobodnie przepływać, co poprawia osiągi i zmniejsza zużycie paliwa.
Po czym rozpoznać zapchany DPF?
Główne objawy to: spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, kontrolka silnika, częste próby regeneracji i podwyższony poziom oleju silnikowego.
Czy zatkany filtr DPF może uszkodzić silnik?
Tak, długotrwałe problemy z DPF mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, zwiększonego zużycia oleju, a nawet poważnych awarii silnika.

